Sider

tirsdag 30. april 2013

Animeinspirasjon

Ansiktet er inspirert av anime i stilen.
Jeg brukte en stor klump leire som jeg forma til hodet og rulla kuler og satte på til øyne, munn og hår. Da brukte jeg slikker for at delene skulle holde sammen. Det gikk greit med teknikken og å sette sammen delene. Det ene øyet datt av pga mangel på slikker. Det må jeg lime på.
Jeg har laget alt i hvit leire bortsett fra håret, fordi jeg ville at håret skulle skille seg ut fra resten. Jeg tror jeg skulle tatt brune øyne for å få mer lys/mørk-kontrast i ansiktet.
Jeg syns hodet har blitt morsomt med et glad uttrykk. Det kunne kanskje vært enda gladere munn. Kanskje jeg skulle tatt med nese, men det er ofte veldig liten nese på animekarakterer.

- Marte Sindy

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.